jamian's FotoPage

By: jamian mohamad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]
Sunday, 24-Apr-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Suatu Hari Di Hari Minggu

Di Stesen Metro Pra├ža Espanha
Jenjantas menuju kawasan pasar minggu
bunga di celah lalang
View all 7 photos...
Sebenarnya kami nak ke pasar minggu, dalam perjalanan kami ambil gambar sebab tak ada apa nak buat. Tapi gambar bunga tu tak lah secantik kau punya Ruzd......


Saturday, 23-Apr-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Gadis-Gadis Malta

Ehh.. ada apa ni?
Ohhh.. dari negara Malta rupanya
wife dengan gadis2 Malta
View all 5 photos...
Kebetulan petang tadi pergi ke Centro Comercial Colombo, Lisbon terjumpa lak pompuan2 cantik nie. Mereka nie sebenarnya delegasi kebudayaan dari negara Malta. Selain tu ada juga dari negara2 eropah yang lain, kebetulannya hari ni persembahan dari negara Malta. Amacam... sesuai tak jadi no. 2 aku... he he he he


Sunday, 27-Mar-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Coimbra, Portugal

ini kat bandar Coimbra
bunga-bunga berkembang
arca piano di tebing Sungai Mondego
View all 17 photos...
Hari ni dah nak balik Lisbon, tapi sempat lagi pusing bandar dan pergi ke sebuah kampung. Nama kampung nie Anca (sebutan ansa). Kononnya nak pergi pasar sehari kat kampung nie. Tapi disebabkan ada sambutan Pascoa (Ester Sunday), pasar tu tutup awal, selain tu melawat tempat latihan menunggang kuda (anak othman jadi ahli kelab).


Saturday, 26-Mar-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Berjalan2 di bandar Coimbra, Portugal

pokok laranja (orange) di sepanjang jalan
di bawah pohon laranja
wife aku dan pokok laranja
View all 19 photos...
Gambar2 nie masa aku ngan orang umah aku pegi ke Coimbra sebelah utara Portugal. Terkenal dengan bandar seni dan budaya serta lembah ilmu (cidade de conhecimento / cidade de doutores) kerana terdapatnya University of Coimbra (Universidade de Coimbra), universiti tertua di Portugal.Bandar ini dipenuhi dengan pelajar dan pengunjung dari negara luar. Ini hari kedua kedatangan aku ke Coimbra. Apa lagi, ambil peluang berjalan-jalan, beli barang sikit dan berposing-posing sakan. Eeeee.. geram sungguh tengok pokok laranja di tanam sepanjang jalan utama, tapi bila kita orang ambik... mak oiiiiii!!!.. masam giler (memang saja PBT dia tanam jenis yang masam). Patut ler buahnya banyak lagi kat pokok tu, tak der sapa yang heran nak ambik sebab terlampau masam. Rasanya kalau tanam kat M'sia mcm nie, mau hilang ngan akar2nye kot?. Esok aku dah nak balik ke Lisbon..


Friday, 25-Mar-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Berama keluarga Othman dan keluarga Sheikh Ibrahim

dengan Sheikh Ibrahim
wife aku dgn wife Sheikh Ibrahim
dengan keluarga Sheikh Ibrahim
View all 9 photos...
Berkunjung ke rumah keluarga Othman dan keluarga Sheikh Ibrahim di Coimbra, Portugal. Keluarga Othman orang Portugis muslim dan keluarga Sheikh Ibrahim berasal dari Mauritania, aku kenal sejak tahun 1997 lagi masa aku belajar dulu.


[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net